Учням

Пам'ятки для учнів

Як скласти історичний портрет?

1. Як відбувалося становлення особистості історичного діяча?
        1.1. Де і коли він народився?
        1.2. Де і в яких умовах жив, зростав, виховувався?
        1.3. Як формувалися його погляди?
2. Особисті якості й риси характеру.
        2.1. Як особисті якості діяча впливали на його діяльність?
        2.2. Які з його особистих якостей вам подобаються, а які ні?
3. Діяльність історичного діяча.
        3.1. Схарактеризуйте основні справи його життя.
        3.2. Які успіхи й невдачі були в його справах?
        3.3. Які верстви населення підтримували його діяльність, а які ні, і чому?
        3.4. Хто був його друзями, а хто ворогами, і чому?
        3.5. Якими були наслідки його діяльності: а) для сучасників; б) для нащадків.
        3.6. За що людство пам'ятає цю людину?
4. Яке ваше особисте ставлення до історичного діяча?
        4.1. Які почуття викликає у вас його діяльність?
  4.2. Як ви ставитеся до засобів і методів його діяльності? Обґрунтуйте свою 
позицію.

Схема аналізу історичної події.


1. Коли відбулася подія?

2. Назвіть територію чи країну, в якій вона відбулася.

3. Які історичні обставини зумовили її?

4. Який розвиток вона отримала надалі?

5. Які соціальні верстви (групи) були основними учасниками події? 

6. Роль у події історичної особи (якщо вона була).

7. Який слід залишила в історії регіону, країни, світу?

8. Подія була випадковою чи закономірним явищем? 

9. Як би ви повелися за таких умов?

10. Ваша оцінка події.


Формування нових понять


1. Створіть цілісну картину історичного явища, у якому відбито істотні ознаки явища.

2. Виділіть істотні ознаки явища.

3. Визначте термін, що закріплює дане поняття.

4. Випишіть значення терміна зі словника.

5. Виконайте завдання з використанням нового поняття, вживання нового терміна

6. Виробіть уміння оперувати новими поняттями, застосовувати  його для пізнання нового історичного матеріалу або для аналізу його з нових точок зору.




Немає коментарів:

Дописати коментар